Toen ik bezig was met mijn afstudeerscriptie ‘klinische psychologie’ aan de Universiteit van Leiden en de zoveelste versie van mijn scriptie inleverde (nog uitgetypt door iemand met een elektrische typemachine…), motiveert mijn scriptiebegeleider mij om ook deze versie te herschrijven: “Je scriptie is nu een 7 waard, maar als je je schrijfstijl aanpast en minder ‘Telegraaf-achtig’ maar meer wetenschappelijk schrijft, krijg je zo een 8”. Dat heb ik niet gedaan. En dus ben ik niet ‘cum laude’ afgestudeerd.

Wat is ‘Telegraaf-achtig schrijven’?

Leuk om te lezen, met korte zinnen, makkelijke taal en voor iedereen te volgen. En ‘wetenschappelijk’? Moeilijke woorden, lange zinnen, samengestelde constructies? Is het 1 beter dan het ander? Nee, natuurlijk niet. Want het ligt aan de context, aan je omgeving, wat beter is.

Zo is het ook met jou!

Ben jij een ‘pietje precies’ dan gedij je heel goed in een omgeving waar men dit waardeert. Krijg je echter opdrachten als “Wil jij even ‘globaal’ uitzoeken hoe het zit met dit of dat” raak je in de problemen. Dat kun jij niet. Dat is niet jouw natuur.

Maar vaak vergelijk je jezelf met de verkeerde voorbeelden. En wil jij ook zo’n globaal type worden, of een makkelijke prater. Maar hoe je dit ook probeert, dit lukt je niet erg goed. Zo heb ik nooit meer in een universitaire omgeving gewerkt. En krijg ik vaak complimenten over mijn prettige schrijfstijl. Hoe erg is dat?

Workshop Personal Branding

In de Inspiratieworkshop ‘Personal Branding’ zoeken we samen jouw unieke profiel. Waar liggen jouw kwaliteiten? En jouw ‘scherpe randjes’? Dit zijn vaak eigenschappen die je zelf graag anders zou zien, en die juist een belangrijke bijdrage leveren aan jouw unieke ‘personal brand’. In de verdiepingsworkshops ‘Personal Branding’ gaan we dit brand in de wereld zetten en er een passende omgeving en doelgroep bij zoeken en die actief benaderen.